Masalah dengan ayah kandung.

View previous topic View next topic Go down

Masalah dengan ayah kandung.

Post  FeyFee Shuhada on Sun Nov 25, 2012 10:11 pm

Salam sejahtera semua.Saya ada masalah dengan ayah saya yang tak suka saya.Waktu kecil,saya tinggal di kampung untuk temen nenek saya di Magelang,Indonesia.Lepas nenek meninggal,saya tinggal dengan ayah.Ayah tak suka cara saya yang agak kolot.Ibu tiri saya tak kisah tapi bapak kandung saya sendiri yang bencikan saya.Dia paling tak suka bila saya cakap jawa.Dia kata saya kuno.Pernah satu hari dia rampas hp saya sebab saya berbual dengan sepupu dlm bahasa jawa.Dia tak bagi saya keluar rumah alasan dia tak mau jiran mengenali saya.Ayah layan adik tiriku lebih baik daripada aku.Adakah harus saya pulang ke kampung nenek ataupun menetap sama ayah? Crying or Very sad

FeyFee Shuhada

Posts : 3
Join date : 23/11/2012

View user profile

Back to top Go down

Cool babe (:

Post  OtakSerabut on Sun Nov 24, 2013 12:58 am

Entah erk. Aku pon pernah rasa apa yang kau rse. Dulu aku tinggal dengan nenek jgk. Then, dlm5 thn. Baru aku duduk dgn parents aku. Bpk aku pon xsuke aku sgt. Dye lagi suka adik aku. Tp, aku peduli apa. Aku ada mak aku. Macam ni lah. Kalau kau rasa engkau dgn bpk kau tak ngam. Try rapat dgn mak tiri kau. Mungkin dia tak kesah. Takkan kau nak mengamuk kot kt bapak kau. Tak baik berdosa. Cuba cri alternative lain. Rapat dengan mak tiri kau. Then, cuba Tanya apa yang bapak kau nak sebenarnya. Pastu, cube berubah sikit2 demi dia. Buat apa yg dia suka. Mybe lme2 korang akan berbaik. Buat masa ni jgn fikir sgt psl bapak kau. SMILE (:

OtakSerabut

Posts : 4
Join date : 23/11/2013

View user profile

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum