rasa berat dlm segala hal

View previous topic View next topic Go down

rasa berat dlm segala hal

Post  whocares on Sat Oct 09, 2010 7:10 pm

salam.

umur hampir 35, perempuan, bujang, bekerja.
tentang saya semuanya berat - jodoh, rezeki, nak beramal ibadat, senyum, bercakap, berat nak buat kerja - semuanya berat.

kdg2 gagahkan juga solat, tp tak fokus. cuba berzikir, dpt lah seminit dua. harapkan youtube nak baca quran, pasang la sekerap yg dpt, dengar je. kdg2 baca sekali ikut bacaan pd youtube tu.

kerja sendiri, tak ada kerja tak ada lah pendapatan. dpt masuk sikit lepas tu dok diam, berat nak kerja, berat nak jmpa org, walaupun keadaan kewangan amat merunsingkan.

tak mahu bersosial baik dgn keluarga atau kwn2. keluarga saya skrg ni biarkan saja saya dgn sikap mcm ni, dah tak blh buat apa dgn saya. saya juga kehilangan kwn sikit demi sikit, atas isu2 tersendiri. tak payah la ada boyfriend, saya ni tak bagus utk sesiapa pun.

masa yg saya ada saya lebih suka duduk rumah layari internet, main game & kemas rmh. habis kerja yg patut & ala kadar, mlm nak tidur pun kdg2 naik takut sbb selalu mimpi yg bukan2.

saya cuba disiplinkan diri, bangun awal & solat subuh. sekejap je dpt buat. waktu2 yg lain pun sama, solat tapi lepas tu tak. pernah beberapa kali & kdg2 masih buat solat taubat.
saya cuba bersosial, borak la dlm 10minit lepas tu saya senyap.
sama juga dgn kerja, cuba disiplinkan diri & kerja keras, pun hangat2 **** ayam je.

ada org cadang pegi mandi bunga. tp saya was2, ada pendapat kata syirik, ada kata blh.

nak minta tolong pd Tuhan, tp diri sendiri pun saya berat nak tolong.

minta pandangan para pembaca budiman ya?
terima kasih.





whocares

Posts : 2
Join date : 09/10/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: rasa berat dlm segala hal

Post  Roselora87 on Wed Feb 25, 2015 9:10 am

assalamualaikum..
saya simpati dengan saudari..sebenarnya hal ini bukanlah saudari seorang yg mengalaminya..sy rasa semua org punya sifat begenini tetapi sebenarnya diri kita sndiri yg mampu mengubah keadaan ini. masalah saudari tiada ubatnya..ubat hanya terletak pada saudari..saudari perlu belajar istiqamah..satu lagi soal hati..jika dalam hati saudari penuh dgn kekusutan makan kekusutan yg saudari alami..kita mampu mengawal keadaan walaupun diri terkena sihir sekalipun..yg penting bergantung kepada kekuatan fikiran..fikiran mampu mengawal diri kita..kalo positif yg saudari fikir maka positif yg saudari dapat..begitu juga sebaliknya..semoga berjaya membuat transformasi dalam hidup..

Roselora87

Posts : 1
Join date : 25/02/2015

View user profile

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum