saya perlukan nasihat...

View previous topic View next topic Go down

saya perlukan nasihat...

Post  nad2020 on Mon May 14, 2012 11:18 pm

Assalam semua,

Saya ni mula2 silent reader jer…tp bila masalah dah mula melanda diri sy…..tiba-tiba teringin nak berkongsi dan minta pendapat…
Ceritanya mcm ni ….. insyaAllah hujung thn ni sy akan bernikah…..biar sy intro sikit pasal diri saya dan bakal somi sy..Sy kenal rapat dengan bakal somi baru2 ni jer…….awal thn…tp kenal2 mcm tu dh lame la…kenal pun melalui fb…


Cerita disebalik bakal somi - sebenarnya dia baru jer lepas putuscinta….putus dgn ex dia bulan 10 thn lepas..janda anak 3, umur 30 dan tinggalkan bakal somi sbb jumpa lelaki yg lebih "baik’" dari segi kewangan…sedangkan bakal somi 27….awal perkenalan sy dgn dia hanyalah sebatas kwn…tempat dia curahkan rasa x puas hati thdp janda tu…jd pendengar yg setia….jd penasihat dia…bakal somi dulu sewaktu bercinta dgn janda tu seorg yg berkemampuan..nak ape je dia boleh beri……tp sewaktu ade krisis ngan janda tu….presatasi keje memburuk dan dibuang keje..dan jatuh terduduk…terpaksa balik kg…skrg buat kerja2 kmpg…..dia skrg mmg xleh terima dgn apa yg berlaku dlm kat diri dia…yg dulu di atas tp skrg dibwh……..dari seorang yg ceria,bertolak ansur dia jd pemarah,panas baran….dia mmg terpukul dgn apa yg berlaku dgn diri dia…dulu boleh tggng mak abah tp skrg dah tak boleh…dia jd anti perempuan!


Cerita disebalik saya – dah hmpr 3thn putus cinta…..thn ni mmg sy berazam nak tamatkan zaman bujang dan baru nak bukak hati tuk lelaki…..dlm masa perhubungan dgn dia….dari rasa seorg kwn secara tetiba sy rasa mula menyukai dia…mula rasa cemburu bila dia bercerita mengenai janda tu..sikit2 sy tunjuk kat dia yg sy mula sukakan dia….dan dia perasan…..awal2dia beritahu sy yang dia skrg kosong (dr segi harta / kewangan / cinta) tp sy yang tetap berdegil…sy xtau knp….jauh dlm sudut hati sy…mmg sgt2 yakin dia akan menjadi imam solat sy…sy dah bgtau yg sy terima dia seadanya…



Sikit2 dia bukak pintu hati dia tuk sy…sebab sy mmg xkan menyerah selagi sy x berjuang…bukan xde lelaki lain yg pernah nak singgah dlm hdp sy…tp sy yang x dpt nak terima…sy dah jatuh syg dgn bakal somi…dan the main reason sy pilih dia jd somi sya...sebab ada satu mlm tu sy berdoa pada Allah....jika dia jodoh sy, sy mohon Allah tunjukkan.........Allahuakbar!!Alhamdulillah mlm tu sy mimpi dia sedang lafaz ijab dan qabul smbil berjabat tgn dgn ayah sy......ya Allah....hanya Allah jer tau betapa bersyukurnya sy......


Masalahnye skrg - hubungan yg kami bina ni selalu dibayangi masa silam dia dengan janda tu......byangkn warna tema majlis sy pun x boleh nak guna sbb same dgn warna kesukaan janda tu...dan sy selalu merasa sy ni xpenting dlm hidup dia...selalu terasa sy ni just pengganti jer..bukan org yg dia harapkan tuk jadi isteri dia......itu perasaan sy...tp dia x...walau mcm mane kami gado pun...dia xpernah sebut pasal batalkn pernikahan kami....sy tau dia sgt bekerja keras dan berusaha utk mencapai matlamat kami ke jinjang pelamin....


p/s – tlg yer semua klu2 dpt bg sy motivasi…nasihat ke…pandangan ke…. (makin dekat nak nikah makin berat dugaan yang datang)
** perlu ke sy pertahankan jodoh yg telah ditunjukkan olehAllah ni ?? terima kasih

nad2020

Posts : 1
Join date : 14/05/2012
Age : 31
Location : Shah Alam

View user profile

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum