Adakah diriku yang bermasalah???

View previous topic View next topic Go down

Adakah diriku yang bermasalah???

Post  ManusiaBiasa on Thu May 10, 2012 11:30 pm

assalamua'laikum,

kenapa ya, begitu mudah untuk kita bantu orang lain...segala susah dan senang kita tetap bersama orang lain...tetapi tatkala giliran kita semuanya begitu mudah untuk melarikan diri confused

ManusiaBiasa

Posts : 2
Join date : 10/05/2012

View user profile

Back to top Go down

Re: Adakah diriku yang bermasalah???

Post  damai on Fri May 11, 2012 2:39 pm

lumrah kehidupan manusia memang sedemikian. kalau semua manusia saling membantu,aman damai, itulah yang pelik.
sebab manusia ni pelbagai. tapi, kepelbagaian tu la yang menjadikan hidup ini menarik.
contoh macam lampu.. kalau semua lampu warna putih atau kuning sahaja, memang nampak sempurna, kemas,teratur.. tapi, tak menarik, kan?
jangan berputus asa untuk membahagiakan dan membantu orang. di dunia mungkin kita tak dapat apa apa.. tapi, ganjaran di sana tuhan saja yang tahu.

damai

Posts : 7
Join date : 08/05/2012

View user profile

Back to top Go down

Re: Adakah diriku yang bermasalah???

Post  ManusiaBiasa on Fri May 11, 2012 7:25 pm

Smile terima kasih damai...ya ganjaran mungkin di sana
Jadi Hidup ni mungkin perlu bersendirian
adakah hati ini yang tak dapat menerima
adakala merasakan diri yang bermasalah
rasanya telah cuba membahagiakan yang lain
dan tak pernah menjaja2 cerita tentang orang dan sebagainya
wallahualam...adakala diri mungkin alpa pada kesilapan
sebesar zarah confused

ManusiaBiasa

Posts : 2
Join date : 10/05/2012

View user profile

Back to top Go down

Re: Adakah diriku yang bermasalah???

Post  damai on Sun May 13, 2012 11:52 am

hidup bersendirian memang sangat sukar.
hanya orang yang melaluinya sahaja yang akan faham.

mungkin awak terlalu baik hingga orang suka mengambil kesempatan.
tapi, itu suatu kelebihan awak.. mempunyai hati yang sangat baik.
jangan persia sia kan nya.

mungkin ini suatu dugaan untuk awak.

luahkan lah apa yang awak rasa di sini.
awak mungkin akan temui teman yang lebih memahami.


damai

Posts : 7
Join date : 08/05/2012

View user profile

Back to top Go down

saya pun dulu pernah merasai jugak

Post  MOHD NIZAM BIN IBRAHIM on Fri Mar 08, 2013 9:52 pm

sebenarnya saya pernah lalui dulu boleh tak balas mesej saya ini....saya mungkin boleh bantu awak...niat saya baik dan ikhlas.hanya Allah S.W.T tempat kita mengadu. Very Happy

MOHD NIZAM BIN IBRAHIM

Posts : 2
Join date : 07/03/2013

View user profile

Back to top Go down

Re: Adakah diriku yang bermasalah???

Post  walidash on Thu Apr 18, 2013 3:36 pm

salam semua,

dalam kata yang mudah dan penuh makna bagi saya,

"kita hidup dengan apa yang kita terima,kita membina kehidupan dengan apa yang kita memberi" .

Jadi janganlah putus asa dengan apa yang anda lakukan, pelangi akan datang selepas hujan bercucurun.

salam.

walidash

Posts : 7
Join date : 18/04/2013
Location : Bumi Malaysia

View user profile

Back to top Go down

Re: Adakah diriku yang bermasalah???

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum