aku mahu menjadi remaja yang gembira...

View previous topic View next topic Go down

aku mahu menjadi remaja yang gembira...

Post  anis on Sat Jul 30, 2011 12:43 pm

assalam...
saya dah berumur 23..dah habis blajar..tp skang nak cari kerja xboleh sbb kena paksa jaga adik kmbar yang berumur 5 tahun...saya tertekan ditambah pula duduk kampung. xde kawan sbb baru saja pindah...bukan sebab saya xske jaga adik kmbar tapi kenapa sebab masalah parents, saya terbabit jugak? sekurang-kurangnya saya mahu bkerja sbb ltih dngar masalah setiap hari..dulu, saya sabar..dan sabar...sekarang dah mula muak dngan masalah parent yang mahu bercerai dan berhadapan dengan manusia yang tak faham bahasa...
saya pendiam, nak luahkan saya hanya berani bila terasa betul2 diancam..tapi bila dah marahkan orang, saya rasa kesal..kenapa saya lemah sangat? saya jugak berhadapan dengan adik yang pemalas yang amat. dia ingat saya ni orang gaji ke apa? sampai satu ketika, saya rasa benci dia yang teramat sangat..dan juga kadang2 bnci kepada keluarga saya(maaf, xspatutnya saya kata macam ni)
hmm, disebabkan masalah dan fobia melihat keadaan keluarga saya, saya kehilangan orang yang saya sayang..sampai skang sy single, dan jeles bila tengok kawan2 masing2 sudah mmpunyai plan hidup..sedangkan saya terkontang-kanting dngan keadaan yang tak sepatutnya saya hadapi...kawan2 saya skang ni gembira dengan kehidupan remaja mereka...saya? duduk di kampung dan berhadapan dengan manusia yang susah nak faham keadaan orang lain...
tolong saya...sekurang-kurangnya saya mempunyai tempat untuk mengadu..walaupun di alam maya..thanks...saya takut untuk kecilkan hati ibu dan ayah saya tapi melihat keadaan mereka kadang2 rasa hormat itu sudah tiada...

anis
Guest


Back to top Go down

Re: aku mahu menjadi remaja yang gembira...

Post  nasha on Sun Jan 11, 2015 10:33 pm

syabas kerana anda masih mempunyai rasa syg pada keluarge anda .. sy pun pernah merasai konflik apabila ibu bapa bertengkar .. stress sngt2 dan sy pasti anda juga merasainye ...jadi tips yg sy buat apabila ibu bapa sy bertengkar ialah pasang alunan ayat suci alquran kuat2 . klau anda bukan beragama islam cube anda amik headphone dan dengr lagu2 yg menenangkan dengan volum yg kuat smpai suara ganas2 ibu bapa anda tidak kedengaran .. bagi adik2 yg pemals pula .. cube anda menyuruhnye membuat kerja rumah dengan nada yg sopan dan penuh berharap .. jika tiada respon .. cube anda menasihatinya ketika dia berada dalam keadaan tenang .. sekian .. harap sy dpt membantu

nasha

Posts : 3
Join date : 11/01/2015

View user profile

Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum