salah atau tidak

View previous topic View next topic Go down

salah atau tidak

Post  wawa on Tue Apr 12, 2011 11:47 pm

saya seorang isteri dan juga ibu kepada seorang cahaya mata...sekarang tengah hamil anak ke2 8 bulan....masalah saya suami saya selalu kuar umah balik lewat pagi spt 4 5 pagi...alasannya memaning dengan kawan2....saya bersabar lagi,boleh dikatakan hari2 dia mcm tu...balik kerja terus keluar umah...balik mandi n kuar balik lewat malam,dah macam hotel dibuatnya...dah ditegur dimarahnya saya...katanya jgn konkong suami takut dapat title takut bini dari kawan2 dia....
Di rumah saya dan anak xpernah dia tolong buatkan susu,tukar lampin anak,memasak,membasuh n sebagainya....katanya bukan kerja dia nak buat semua itu...dalam keadaan sarat ni saya gagahkan jugak buat kerja rumah seorang diri tanpa bantuan dia...sembahyang lansung xmahu,hati dia mcm ketul batu...ari2 saya menitis airmata mengenang nasib saya selepas kawin dengan dia...tentang nafkah alhamdulillah dia beri...saya xnafikan itu....tp hidup saya rasa kesunyian sangat...anak saya selalu dia bawa tinggal pada mak angkat dia,sedangkan saya kat umah keseorangan tanpa suami dan anak...
Sebelum berkahwin saya dah bertunang dengan orang lain,tp saya telah tinggalkan tunang saya untuk bernikah dengan suami sekarang....saya khianati hubungan dengan tunang..semata-mata nak hidup dengan dia....tapi bila semua ni terjadi buat saya menyesal dengan apa yg saya lakukan dulu...bila saya sedih menangis selalu saya tingatkan bekas tunang saya yg dah pown berkahwin...susah saya nak lupa dia,tp dalam hati saya ikhlas terima dia berkahwin dengan orang lain yg jauh lebih baik dari saya.....
Sekarang saya bingung pikir semua ni....saya dah xtawhu macam na nak ubahkan perangai suami saya ni...demi allah saya tetap sayangkan dia walau apa yg dia lakukan pada saya,maki saya pukul saya....mengharapkan satu hari nanti dia berubah tp sampai sekarang tiada harapan nampaknya....serumah tapi xbertegur sapa...dalam keadaan sarat ni saya mengharapkan dia beri lebih perhatian pada saya...bantula saya selesaikan masalah saya ni

wawa
Guest


Back to top Go down

sabar

Post  huhu on Sun May 01, 2011 8:15 pm

Kepada wawa... Bykkan bersabar didlm kehidupan ini ye, mmg kita sukar utk terima perkataan sabar 2 bila org bgtau pd kita tp klau kita fikirkan kejln Allah,besar ganjarannya kpd kita diakhirat kelak...
Situasi wawa sama dgn isteri saya, pernah bertunang dgn org lain sblm kawin dgn saya....tp saya hormat dgn wawa krn masih fikirkan suami walaupn hati terluka....tp isteri saya tidak begitu, dia telah menjalinkan kembali hubungan bersama bekas tunangnya itu,bayangkan hati ini bila dpt tahu perkara yg dilakukan diblkg saya....walaupn hanya didlm telefon dan bru jumpa skali tp tergamak dia lakukan pd saya yg bergelar sorg suami... lelaki mn yg sanggup bertahan jika diuji begini... kadang2 xfhm dgn kehendak sorg isteri,slps berkawin saya xde kluar mlm,semua kemahuannya saya turutkan... Smpaikan saya ketepikan semua kehendak dan kepentingan saya utk isteri,tp balasannya utk saya hanyalah kelukaan...
Utk wawa, bersamalah kita menempuh kehidupan ini dgn penuh kesabaran dan keimanan...
Allah S.W.T itu Maha Mengetahui, Dia tidak akan menurunkan setiap ujian dan dugaan itu kpd kita jika kita tidak mampu utk menghadapinya....

huhu
Guest


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum