cinta sejenis

View previous topic View next topic Go down

cinta sejenis

Post  miss bro on Mon Mar 07, 2011 2:44 pm

firstly thx coz sudi bace luahan ni... ape yang ingin sy kongsi di sini mmg segelintir org akan fikir sy ni bodoh coz mencintai n menyangi seseorg yang sejenis ngan sy...sume ni bukan pilihan sy tp dia hadir saat sy perlukan seseorg untuk di sygi...dia terlalu baik n menjage sy...sume ni bukan pilihan sy... coz sampai skunk sy masih berasa bersalah n ingin betulkan keadaan tp mcm mane ngan kehidupan sy nnt tanpa dia... sy cume ada dia seorg...sy tahu kadang2 hubungan ni jadi x adil pada dia juga... coz dia sendiri sudah ade teman hidup y sesuai n syg kan dia.. sy tahu dia sygkan sy... tp dlm mase y same dia sygkan bf dia... sy x nak dia terus terlanjur untuk terus cinta kan sy shingga buang semua y dia ada skunk...sy tahu sy terlalu pentingkan diri sendiri...salah kan sy ingin bahgia...slh kah sy ingin menyangi dia... slh kah sy kalo sy ingin tggu masa n keadaan y tentukan semuanya..sy x sanggup buat keputusan y sy sendiri akan terluka... sakit... sy cume inginkan seseorg disisi...ape y patut sy lakukan... sy buntu... sy binggung... sy ingin lalui kehidupan y nomal... tp mcm mane... tolong la sy untuk selesaikan sume ni... pale pale pale

miss bro
Guest


Back to top Go down

Re: cinta sejenis

Post  zarith on Fri Jul 22, 2011 11:48 pm

hai,, sy bkn nk setle mslh ni, sbb sy pon xtau penyelesaiannya, ia sangat rumet,, tp sy nak share kt awk yg kita punya masalah yang sama, bukan sy nak membebankan awk lg, just nak share bersama,,, sbb sy pham sgt msalah awk, kita bukan minta nak jd begini, sy juga mcm awk mencintai seorang insan yang sejenis dgn sy, sy sangat mencintai dia dan kami saling mencintai sampai satu tahap kami menangis bersama membincangkan yang kami tak akn dpt bersama kerana cinta ini cinta terlarang, tiap hari hati sy menangis sendiri xde siapa yg tahu, sbb susah nak share mslh ni gn owg lain,, klau sy x hiraukan agama mmg sy dah tukar jantina sy dan hidup bhagia dgn dia,, sbb sy mmg x bleh hidup tanpa dia, sy xnk kehilangan dia,,,sy anggap ini sebagai dugaan yg besar bahawa kita sedang diuji,,sy harap awak juga begitu,, ok. sangat sakit bila kita mencintai tapi x dpt memiliki,,,

zarith

Posts : 1
Join date : 22/07/2011
Location : johor

View user profile

Back to top Go down

Re: Cinta sejenis

Post  aihaibara on Wed Feb 08, 2012 5:36 pm

Nampaknya masih tak ada org membantu kat sini. Sy pun ada masalah yg hampir sama dan harap dapat membaca pendapat orang lain.

aihaibara

Posts : 2
Join date : 08/02/2012

View user profile

Back to top Go down

Re: cinta sejenis

Post  LuffyasPes on Wed Mar 14, 2012 5:56 pm

senang cerita .... lupa kan saja dia ... hubungan sejenis ni ... dosa tau ...

LuffyasPes

Posts : 4
Join date : 14/03/2012
Age : 21

View user profile

Back to top Go down

Cinta apakah itu?

Post  FeyFee Shuhada on Fri Nov 23, 2012 11:13 pm

“ Dari Abi Hurairah r.a, dari Nabi saw, pda suatu ketika ada seorang lelaki yang mengunjungi saudaranya di kampung lain. Kemudian Allah pun mengutus Malaikat untuk menemui orang tersebut. Ketika orang itu di tengah perjalanannya ke kampung yang dituju, maka Malaikat tersebut bertanya; “ kamu hendak pergi kemana? Orang itu menjawab; “ Saya mahu menjenguk saudara saya yang berada di desa lain. Maikat itu terus bertanya kepadanya ; “Apakah kamu mempunyai satu perkara yang menguntungkan dengannya? Laki-laki itu menjawab; “ Tidak, saya hanya mencintainya kerana Allah swt. Akhirnya malaikat itu bertanya ; “ Sesungguhnya aku ini adalah malaikat utusan yang diutuskan untuk memberitahukan kepadamu bahawasanya Allah akan sentiasa mencintaimu sebagaimana kamu mencintai saudaramu kerana Allah. HR. Muslim 2567

Anda sudah faham maksud hadis diatas.tiada salahnya bercinta sesama jantina asalkan tidak membawa kepada kemaksiatan dan fitnah.BERCINTALAH KERANA ALLAH.SAYA TIDAK MENGHARUSKAN CINTA SEJENIS.



FeyFee Shuhada

Posts : 3
Join date : 23/11/2012

View user profile

Back to top Go down

Re: cinta sejenis

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum