mangsa keadaan sekian lama

View previous topic View next topic Go down

mangsa keadaan sekian lama

Post  iceapple on Tue Dec 28, 2010 4:19 pm

saya ada seorang makcik sy suka menfitnah,menghina dan berpengai buruk...dia suka porak perandakan orang...salah satunya keluarga dan diri saya..dia ialah kakak kpd ayah saya..walaupun dia mereka cerita adik beradik dia semua percaya 100 %..dia tak boleh orang lebih kaya dari dia,lebih pandai dan ape2 la..dia suka memburukkan dan menfitnah saya sampai semua saudara pun percaya..keburukkan anak dia, dia nafikan dan tutup 100% walaupun bukti sudah di depan mata..tapi family sy percayakan dia..saya dari kecil parent sy x penah percaya ape pun..orang hanya nampak keburukkan sya..depan saya cakap lain,blakang pusing lain..saya bersusah payah nak sara dia..sy terpaksa bekerja pada umur 16 tahun..pagi sy pergi sekola,petang keje sampai malam..kalau ade tuiyen saya keje bile dah abis tuisyen pada waktu petang..semua itu dengan duit saya..kebajikan saya pun dorang x jaga..sebelum bekerja,ayah sya beri duit belanja rm2 untuk ke sekolah..kalau ade makanan kat rumah boleh juga saya berjimat tapi hampir setiap hari mak x masak..kalau adepun telur atau sardin dalam tin saja..tapi kalau abg saya balik bercuti,mak akan masak ayam gulai cili api yang memang saya tak makan sebab pedas sangat..abang saya dapat ape saja yang dia minta atau tak minta..pakaian yang saya pakai dulu pun semuanya 2nd hand abang punya walaupun saya ni perempuan...selain itu baju yang saya pakai pun diberi dan diderma orang..padahal mase itu saya hanya 2 beradik dengan dia..dan parent saya lebih dari mampu..saya boleh jamin kat rumah tak ada satu pun mainan kepunyaan saya..parent x percayakan saya,salah satunya faktor buah mulut makcik saya nak suka memfitnah..mak cik sya pun suka mendapatkan simpati dengan alasan dia sakit..so semua adik beradiknya hanya menurut kata2 dia tanpa usul periksa..dari kecil saya x pernah di jaga oleh parent saya..dorang suka lepas tangan..masa saya baru lepas spm,sya nak mohon belajar tapi betapa hancurnya perasaan sya bile mak saya berkata "anak perempuan bukannya penting pun"..sebenarnye ade banyak lagi nak diceritakan

iceapple
Guest


Back to top Go down

Re: mangsa keadaan sekian lama

Post  miya on Wed Nov 16, 2011 10:21 pm

kasihannya awak.. harap bersabar ea? kalau mintak tolong jiran2 awk p slow talk dgn parent awk leh kot?

miya

Posts : 2
Join date : 15/11/2011

View user profile

Back to top Go down

Re: mangsa keadaan sekian lama

Post  helena_empire on Thu Feb 02, 2012 2:17 pm

kasihannya...kenapa smp mcam tu? mcm tak pecaya ada lagi org2 macam tu, yg dgr ckp org fitnah, yg tak suka anak perempuan..baik awk lari dari dorg dan idup sendiri dengan kwn2 yg baik, 1 ari nnt klu dorg cari awk ,awk pastikan dorg dah insaf dan belajar hargai awk!
avatar
helena_empire

Posts : 3
Join date : 02/02/2012
Age : 31
Location : north

View user profile

Back to top Go down

Re: mangsa keadaan sekian lama

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum